lørdag 19. januar 2013

Hallo bloggen!



Håper det nye året har hatt en finfin start. Jeg åpner bloggåret 2013 med å dele en oppskrift på en fantastisk god brownie. Kan definitivt kalles en kaloribombe, men man må jo kose seg litt også -selv om det er januar!!






500 g smør
240 g mørk sjokolade
8 egg
1 kg sukker
7 dl hvetemel
4 ts vaniljesukker
2 ts bakepulver
Nøtter / mandler.

Smelt smør og sjokolade i en kasserolle. Visp egg og sukker lett sammen med en visp. Tilsett så hvetemel, vaniljesukker, bakepulver og nøtter/mandler.  Jeg synes en neve med hakkede valnøtter og en neve mandler gir en veldig god smak. Hell over sjokoladen og smøret til slutt.

Ha røren i en langpanne og stek kaken midt i ovnen på 180 grader. Sjekk etter 25 min. Mulig den må stå litt lengre. Den skal være hard oppå, men myk inni i det du tar den ut av ovnen.



 
 
 
 
 
Nyt!

God helg til alle dere fine!



Klem Carina

4 kommentarer:

  1. Hallo bloggen! Så deilig at du er tilbake :) Og for noen lekre bilder. Fikk vann i munnen. Jeg noterer meg dette bak øret og kommer til å prøve oppskriften så snart sjansen byr seg.. Kanskje lørdagsgodt neste helg? ;) NAM!

    Ha en god helg, fine du!
    klem

    SvarSlett
  2. Så deiligt deg såg ut,så herlige bilder og:)stilig at den var forma som ei stjerne og!
    Fine kveld til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  3. Hei og godt nytt år!
    Nam... brownie, den ser kjempegod ut:)
    Kommer gjerne innom bloggen din igjen, og legger
    meg til som følger her hos deg:)

    Ønsker deg en riktig fin søndag:)
    Klem fra Marianne

    SvarSlett
  4. Hei!

    Jeg jobber for nettstedet Alleoppskrifter.no der brukerne kan søke gjennom titusener av oppskrifter fra norske mat nettsteder og blogger.

    Jeg la merke til at du har et stort antall smakfulle oppskrifter i bloggen din og jeg vil gjerne foreslå deg til å ta en titt på vår Matbloggtoppen her: http://www.alleoppskrifter.no/matbloggtoppen

    Hvis du ønsker å legge din blogg til listen og få resept indeksert på Alleoppskrifter.no, er alt du trenger å gjøre å følge instruksjonene her: http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

    Vårt konsept er allerede live i de andre Skandinaviske landene, samt i Sør- og Sentral-Europa, og vi leverer tusenvis av besøkende til mat bloggerne daglig. Noen av de beste mat bloggerne får 10.000 + besøkende fra oss på en ukentlig basis.

    Forhåpentligvis vil din egen blogg også være opp i toppen!


    Varme hilsen,
    Christina
    http://www.alleoppskrifter.no/

    SvarSlett

Takk for koselig hilsen. Veldig hyggelig at du titter inn hos meg, og setter utrolig pris på din hilsen :)