mandag 10. oktober 2011

Høstmat

I helgen serverte jeg suppe til bursdagsgjestene. Denne suppen er veldig lett å lage og smaker utrolig godt! 



Til ca 4 personer:

1,5 l kraft med kjøttbuljong
4 gulrøtter - surres i olje
1 løk - surres i olje
1 sellerirot - surres i olje
1 båt hvitløk - surres i olje
1 boks hakkede tomater
1 boks tomatbønner
evt 1 boks kjøttboller i kraft (uten kraften)

Kok til grønsakene er møre. 

Bland: 
300 g revet ost
oliven olje
2 båter hvitløk
1 ts timian

Osteblandingen haes i tallerken før suppa.

Server med rundstykker eller hvitløksbaguetter.





Smak av høst 



Nå planlegges det barnebursdag. Bursdagsgutten er ivrig med - og det er så moro! Samtidig koser jeg meg med masse herlig bursdagsinspirasjon rundt i bloggverden *smiler*  Barnebursdagsinnlegg kommer! 

God mandag!
Klem Carina

5 kommentarer:

  1. mmm... så deilig! Denne må jeg prøve en dag!

    Fine gabriel og fine strikkatøyet til lille nurket. Å.. du går en fin tid i møte med liten baby - tiden går så fort! snart er h*n er! :)

    Nyt dagen, kjære!
    klem

    SvarSlett
  2. ...og jeg som er så glad i suppe!!
    Denne skal prøves, oppskriften er notert :)
    Takk for at du deler!

    nam..nam..nam..

    SvarSlett
  3. Den hørtes bare nyyydelig ut, gjett om jeg skal prøve.
    Fine bilder ♥
    Klæm fra me

    SvarSlett
  4. Oppskriften er lagret!! Satser på å prøve den når nytt kjøkken er på plass om et par uker. Gleder meg!!!!!:)

    SvarSlett
  5. Hei!

    Bloggen din har fanget vår oppmerksomhet på grunn av kvaliteten av oppskriftene. Vi ville bli glade hvis du ønsker å bli med i Alleoppskrifter.no, slik at vi kunne koble til den.

    Alleoppskrifter er en søkemotor som samler de beste norske matlaging nettsteder og blogger fra Internett.

    Flere hundre blogger er allerede registrert her og dra nytte av den trafikken vi sender til sine blogger og nettsteder.

    For å bli med Alleoppskrifter, bare gå til http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

    Legg vår Widget og bloggen din vil bli vist på vår topp liste!

    Ha en fin dag!

    Vennlig hilsen,
    Elin
    Alleoppskrifter.no

    SvarSlett

Takk for koselig hilsen. Veldig hyggelig at du titter inn hos meg, og setter utrolig pris på din hilsen :)