fredag 27. april 2012

Innefredag


I dag er det skikkelig kose-seg.inne-dag. Fyr i peisen, babykos, kaffe, en god bok og disse gode kringlene. Mormors surmelkskringler. Veldig lettvint og passer godt til en kopp kaffe eller te.

Oppskrift

1 kopp sukker
1 kopp surmelk
litt smør
3 ts hjortesalt
ca 3 ts anis
mel


Bland sammen med ei sleiv i en bakebolle. Tilsett mel til deigen blir sånn at du lett kan å trille ut pølser på tykkelse med lillefingeren. Lag kringlene, legg på bakepapir og sett dem inn i ovnen på 200 grader til de blir gyldne, i ca 15-20 min. Jeg spiser dem med smør, men det er sikkert mulig å servere med ost på også. Oppbevares tørt, f,eks en kakeboks. Blir ca 20 kringler. 







Jeg har endelig fått hengt opp den nye lampen over kjøkkenbordet! (Jeg klarte det helt selv!!!) Lampen er fra kremmerhuset, og jeg bare elsker den!!

Nyt fredagen alle sammen!
Klem Carina

7 kommentarer:

  1. Jeg må kanskje prøve denne oppskrifta en dag - ellers får jeg komme innom på besøk for å smake ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Velkommen som offisiell følger av bloggen min, onkel!
      Veldig stas :):)
      Ta gjerne turen, så skal du få smake :)

      Slett
  2. Jeg - hjerter - også lampen din - fiiin!!! Gleder meg til å se daybedden in real life :)
    God helg og god klem

    SvarSlett
  3. Ja i går var det skikkelig innevær, men for et HERLIG vær å våkne opp til i dag :)

    Kjempe fin lampe, den sikler jeg på hver gang jeg går forbi Kremmerhuset. Flinke deg som fikk den opp selv :)

    Ha en god dag!! Klem

    SvarSlett
  4. Så deilig ut..
    ..og knallkul lampe!!

    Klem fra meg:)

    SvarSlett
  5. De så gode ut! :) Må prøves ut! alt som er lettvint og slenge sammen = tommel opp her i gården! ;)

    Råfin lampe!!

    SvarSlett
  6. Så koselig med sånne inne-fredager!! :) Herlig å bake da! I dag er det ny fredag og kanskje er det ute-fredag hos deg i dag? det er det her, solen skinner og det er nokså varmt. På tide å rote rundt i hagen litt ;) Nydelig blogg du har. Legger meg til som følger jeg :) God fredag til deg!! klem

    SvarSlett

Takk for koselig hilsen. Veldig hyggelig at du titter inn hos meg, og setter utrolig pris på din hilsen :)